מנעי קולך מבכי: עשרות נשים שחולצו מכפרים ערבים התפללו בקבר רחל

נדב דוד No Comments on מנעי קולך מבכי: עשרות נשים שחולצו מכפרים ערבים התפללו בקבר רחל

הניצולות הגיעו בהסעות מיוחדות מכל הארץ | היו אלו נשים שחולצו לאחרונה מכפרים ויישובים ערביים, בהם עוינים ומסוכנים | בארוחה שקדמה לתפילה, באולם בשכונת גילה, התוודעו הניצולות זו לזו ואחת חיזקה את רעותה ובתפילה במקום הקדוש, הדמעות נשפכו כמים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות נשים יהודיות שחולצו בשנה האחרונה מכפרים ערביים על ידי אנשי יד לאחים נשאו אתמול (שלישי) תפילה מרגשת ומיוחדת על קברה של רחל אימנו בבית לחם.

הנשים הגיעו בהסעות מיוחדות מכל הארץ, וחלקן אף הוצאו מדירות המסתור שלהן עבור האירוע המיוחד. ביניהן היו נשים שחולצו לאחרונה מכפרים ויישובים ערביים עוינים כמו מחנה הפליטים שועאפט, קלנסווה, יטא, טול כרם, אום אל פאחם, רהט, עיסאוויה, ועוד.

תחילה התכנסו הנשים באולם בשכונת גילה לארוחת ערב עשירה ולהיכרות הדדית. "המפגש האישי של הניצולות בינן לבין עצמן חשוב מאד ונותן להן ולנו הרבה כוחות", אומרים במחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים. על חשיבות המפגש כשלעצמו ניתן היה לקבל מושג מעדותה של אחת העובדות הסוציאליות שנטלה בו חלק. "אחת הנשים שאני מלווה הגיעה עם בתה בת ה-14 שסיפרה כי אביה הערבי שעד כה לא שמר איתה על קשר פנה אליה לאחרונה, כשהוא מרעיף עליה מילים טובות ורצה להיפגש עמה. הושבתי ליד שתיהן אם ובתה שחוו סיפור זהה לפני כמה שנים שהסתיים במפח נפש קשה לילדה. הרושם שהותירה בה הפגישה הזו וההבנה שמדובר עבורה בסכנה משמעותית היה ברור. אף אחד לא יכול היה להוביל טוב יותר את השיח מאשר אותן אם ובתה שחלקו את אותו ניסיון".

במהלך ארוחת הערב הכינה אותן הרבנית אורית סלומון לנסיעה לקבר רחל אמנו. היא סיפרה להן את סיפורה, תיארה את חייה הקשים, הפליגה בכוח השתיקה והוויתור שלה שיכולים ללמד כל אחד מאיתנו, והנשים התחברו לדברים והאזינו לדברים בקשב רב.

אחרי שסעדו את לבן, שמה הקבוצה את פניה ליעדה המקורי. בהגיען למקום הקדוש אמרו הניצולות יחד בדמעות "מזמור לתודה" מתוך הודיה לה' על שיצאו מן השבי ועל השינוי שחל בחייהן והפילו תחינה על העתיד.

 גב' שורי קוסטליץ, רכזת המחלקה להצלה מטמיעה, מספרת כי "לנו כצוות, זה היה מצמרר לראות מול העיניים את עבודת הקודש שאנחנו עושים. תחושת הסיפוק לראות חלק מהנשים שזכינו להחזיר לעם היהודי ובס"ד לשנות את חייהן עצומה. ממפגש למפגש אנו עדות להתקדמות וההתפתחות האישית של הנשים החזקות האלו. איך הן בונות את עצמן, הופכות עצמאיות וחזקות ומחוברות לעם ישראל".

גב' קוסטליץ מוסיפה ומצטטת את הכתוב "רחל מבכה על בניה כי איננו" ואומרת בכאב רווי אמונה כי "אין ספק שרחל אמנו בוכה ומבכה על כל אחת שאיננה איתנו ושעדיין נמצאת בכפרים הערביים. ותפילתה של רחל מעניקה לנו ביד לאחים את הכוחות להחזיר אותן הביתה. במהלך התפילה הממושכת במקום דמעות נשפכו כמים. הניצוץ העמוק של אותן נשים גיבורות, שבמשך שנים נקרעו מעם ישראל,  התעורר והאיר לזרקור רב עוצמה".

ביד לאחים מדגישים כי "מלבד התפילות של העובדות שלנו על הפרט, הן גם התפללנו על תורמי יד לאחים ועל בנות ישראל שלא תמעדנה אשוריהן ולא תיאלצנה לחוות את מה שהן חוו".

לאחר התפילה התבטאו המשתתפות כי המעמד חיזק אותן ונסך בהן כוחות מחודשים בדרך החדשה שהן צועדות בה.



0 תגובות